Afgelopen maanden gingen heel snel voorbij. Hier in het Audio Atelier is het nodige gebeurd. Een paar kleine hoogtepunten waren:
– ‘Wat er van ons overblijft’
Met de geweldige Marjolijn van Heemstra maakte ik voor De Correspondent een audio-essay over de Voyagers, de elektronische ogen en oren die de Amerikanen eind jaren ’70 de ruimte inschoten en die nog altijd op reis zijn. Ze bevinden zich inmiddels buiten ons zonnestelsel.
Ze zijn niet alleen een wetenschappelijk wonder, maar vooral ook een voertuig en podium voor ons zelfbeeld in de vorm van twee gouden platen waarop wij aan denkbeeldige aliens uit proberen te leggen wie de mens is.
-Voor Rachel Visscher deed ik de audio-post voor haar Instagramproject @byfarihah. De beeldroman vertelt het verhaal van de Afghaanse Farihah die gevlucht is naar Nederland, maar niet mag blijven.
Het project bevat naast foto’s, ook video’s met originele muziek van Jan Minnaard.
Daarnaast produceerde ik de nodige podcasts, interviews en commercials voor De Correspondent en daarbuiten. Ik werkte onder andere aan de promotiefilm voor ‘Het water komt’ van Rutger Bregman.
Ook staat het NHS (Engelse National Health Service) project waar ik aan werkte inmiddels online. Filmmaker en kunstenaar Seecum Cheung maakte een drietal bijzondere video’s over vooroordelen onder artsen.
Er staan voor ‘De Corrie’ weer een aantal mooie projecten in de planning. Daarnaast verwacht ik te werken aan een nieuwe televisieserie voor de VPRO van regisseur Jorne Baard, komt er wellicht nog een heuze Brabantse horrorfilm op de snijtafel te liggen (de financiering is inmiddels rond, hoera!) en ga ik komende tijd aan de slag met de unieke kunstenaar Pilar Mata Dupont voor een enorm ambitieuze feature film. Zij is op dit moment in Argentinië voor de laatste opnames en waarschijnlijk verschijnt er in juli al een klein deel van dit project.